Köpvillkor

Senast uppdaterad: 05 December 2025

1. Om Hemdetalj

Hemdetalj.se är en svensk webbutik som drivs av Resulj Ramadani (org.nr. 920911-6673).

Vi erbjuder noggrant utvalda heminredningsprodukter och lampor från pålitliga leverantörer inom och utanför EU. Vi är en oberoende återförsäljare och följer svensk konsumentlag samt gällande EU-regelverk.

Vårt mål är att ge dig en trygg, smidig och inspirerande shoppingupplevelse, från beställning till leverans och uppackning hemma.

För frågor är du alltid välkommen att kontakta oss via e-post på support@hemdetalj.se eller via telefon på +46 70 187 18 30. Vi återkommer så snart som möjligt.

2. Beställning

När du genomför ett köp skickas en orderbekräftelse automatiskt till den e-postadress du angivit. Orderbekräftelsen innehåller:

  • Beställda produkter

  • Totalt pris inklusive moms

  • Leveransadress

  • Betalningsinformation

Kontakta oss om något inte stämmer.

Vi reserverar oss för slutförsäljning, tekniska fel, lagersaldofel och uppenbart felaktiga priser eller produktuppgifter.

3. Leverans

3.1 Leveransalternativ

Vi erbjuder fri frakt inom Sverige. Leveranser sker med PostNord, DHL eller CityMail. Alla försändelser är spårbara.

3.2 Leveranstid

  • Hanteringstid: 1 - 3 arbetsdagar (måndag - fredag)

  • Transporttid: 4 - 7 arbetsdagar (måndag - fredag)

  • Total leveranstid: cirka 5 - 10 arbetsdagar

Vid hög belastning eller specialbeställningar kan leveranstiden vara längre. Du meddelas via e-post vid förseningar och har alltid rätt att häva köpet om leveransen blir avsevärt försenad.

3.3 Ej uthämtade paket

Ej uthämtade paket returneras automatiskt till oss efter 7 dagar. Vi tar ut en hanteringsavgift på 150 kr för att täcka frakt och administration.

4. Priser

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms.

Vi reserverar oss för:

  • Eventuella prisändringar från leverantörer

  • Slutförsäljning

  • Tekniska eller uppenbara skrivfel

Slutpriset i kassan är alltid det du betalar - inga dolda avgifter tillkommer.

5. Ångerrätt & retur

5.1 Ångerrätt enligt lag

Du har 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen, räknat från den dag du mottagit varan.

5.2 Hantering av vara vid ångerrätt

Du får hantera och undersöka varan på samma sätt som i en fysisk butik. Om varan hanteras mer än nödvändigt kan ett värdeminskningsavdrag göras.

5.3 Returvillkor

För att en retur ska godkännas ska:

  • Produkten vara i väsentligt oförändrat skick

  • Originalförpackning, tillbehör och etiketter medfölja

  • Returen skickas inom 14 dagar från meddelad ångerrätt

5.4 Returfrakt

Vi står för returfrakten vid alla typer av returer oavsett anledning.
Det betyder att du aldrig behöver betala för att skicka tillbaka en vara, vare sig du ångrat ditt köp eller mottagit en felaktig produkt.

5.5 Så gör du en retur

För att returnera en produkt gör du följande:

  1. Kontakta oss på support@hemdetalj.se och ange ditt ordernummer samt orsak till returen (t.ex. ångrat köp eller fel produkt).

  2. Packa varan noggrant i originalförpackningen eller motsvarande skyddande emballage.

  3. Skicka paketet till vår returadress nedan.

    • En spårbar returetikett medföljer i paketet.

    • Hemdetalj står alltid för returfrakten oavsett anledning.

  4. När vi mottagit och godkänt din retur återbetalas beloppet till samma betalningsmetod som användes vid köpet.

5.6 Returadress

Hemdetalj / Resulj Ramadani
Meteorgatan 42
415 63 Göteborg
Sverige

5.7 Återbetalning

Återbetalning sker inom 10 dagar efter mottagen och godkänd retur.

6. Reklamation & klagomål

Om en vara är defekt eller transportskadad gäller din lagstadgade reklamationsrätt.

  • Reklamation kan göras upp till 3 år från leveransdagen

  • Felet måste ha funnits vid leveransen

  • Vid godkänd reklamation står vi alltid för returfrakten

Vid reklamation, kontakta oss på support@hemdetalj.se och bifoga en beskrivning av felet samt gärna bilder.

Åtgärd sker i första hand genom reparation eller utbyte, annars prisavdrag eller återbetalning.

7. Ansvarsbegränsning

Hemdetalj är inte ansvarigt för indirekta skador såsom:

  • Förlorad inkomst

  • Följdskador

  • Dataförlust

Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), exempelvis transportstörningar, myndighetsbeslut eller extrema väderförhållanden.

8. Produktinformation & transparens

Vi strävar efter att ge korrekta produktuppgifter (mått, material, funktion). Observera:

  • Färgnyanser kan variera p.g.a. skärminställningar och belysning

  • Som oberoende återförsäljare är vi inte officiellt knutna till specifika varumärken

  • Mindre avvikelser i produktutseende kan förekomma beroende på tillverkare

9. Personuppgifter

När du handlar hos Hemdetalj behandlas dina personuppgifter enligt GDPR.

  • Vi lagrar endast uppgifter som behövs för att hantera din beställning

  • Dina uppgifter delas aldrig med tredje part utan rättslig grund

För mer information, se vår Integritetspolicy.

10. Betalning

Vi accepterar följande betalningsalternativ:

  • Visa, Mastercard, American Express

  • Google Pay, Apple Pay

  • Klarna (betala direkt, senare eller delbetala)

Betalningar hanteras via säkra och krypterade SSL-lösningar.
Hemdetalj lagrar aldrig dina kortuppgifter.

11. Ändringar av villkor

Hemdetalj förbehåller sig rätten att ändra villkoren när som helst. Ändringar publiceras på webbplatsen och gäller från publiceringsdatum.

12. Tvistlösning

Vid tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) beslut.
Mer information finns på www.arn.se. 

13. Kontakta oss

Företagsnamn: Resulj Ramadani

Handelsnamn: Hemdetalj

E-post: support@hemdetalj.se

Telefonnummer: +46 70 187 18 30

Kontaktformulär: https://www.hemdetalj.se/pages/contact

Adress: Meteorgatan 42, Göteborg, Västra Götaland, 415 63, Sverige

Organisationsnummer: 920911-6673

Momsregistreringsnummer: SE920911667301

Öppetider kundtjänst:
Måndag - Fredag 08:00 - 16:00 
Lördag - Söndag 10:00 - 14:00
(GMT+01:00) centraleuropeisk normaltid (Stockholm)
Vi svarar inom 12 timmar.