FAQ – Vanliga frågor och svar

1. Beställning & betalning

Hur lägger jag en beställning?

För att handla hos oss lägger du de produkter du vill ha i varukorgen och följer sedan stegen i kassan. När din beställning är slutförd får du en orderbekräftelse skickad till den e-postadress du angivit.

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

Vi erbjuder säkra betalningar via:

  • Kortbetalning (Visa, Mastercard, American Express)

  • Klarna (Betala direkt, betala senare, delbetalning)

  • Apple Pay, Google Pay

Din betalning hanteras krypterat och säkert enligt branschstandard.

Kan jag ändra eller avboka en order efter genomförd beställning?

Om din order ännu inte har skickats kan vi oftast göra ändringar. Kontakta vår kundsupport så snabbt som möjligt om du vill ändra eller avbeställa din order.

2. Leverans

Vilka länder levererar ni till?

Vi levererar för närvarande endast till Sverige.

Hur lång är leveranstiden?

Vår normala leveranstid är:

  • Hanteringstid: 1 - 3 arbetsdagar (måndag - fredag)

  • Transporttid: 4 - 7 arbetsdagar (måndag - fredag)

  • Total leveranstid: cirka 5 - 10 arbetsdagar

Stopptid för orderhantering är kl. 14:00 (GMT+01:00) centraleuropeisk normaltid (Stockholm)

OBS: Under högtider eller kampanjer kan längre leveranstider förekomma.

Vilka fraktbolag använder ni?

Vi levererar med:
PostNord, DHL eller CityMail.

Hur mycket kostar frakten?

Vi erbjuder fri frakt på alla ordrar inom Sverige.

Hur spårar jag min beställning?

När din order skickats får du ett mejl med spårningsinformation så att du kan följa paketet hela vägen hem. Vi har även en funktion på webbplatsen som heter "spåra order" som du kan använda.

3. Returer & byten

Har ni öppet köp?

Ja, du har 14 dagars öppet köp från att du mottagit produkten. Produkten ska vara oanvänd och i originalskick för att retur ska godkännas.

Hur gör jag en retur?

För att returnera en produkt gör du följande:

  1. Kontakta oss på support@hemdetalj.se och ange ditt ordernummer samt orsak till returen (t.ex. ångrat köp eller fel produkt).

  2. Packa varan noggrant i originalförpackningen eller motsvarande skyddande emballage.

  3. Skicka paketet till vår returadress nedan.

    • En spårbar returetikett medföljer i paketet.

    • Hemdetalj står alltid för returfrakten oavsett anledning.

  4. När vi mottagit och godkänt din retur återbetalas beloppet till samma betalningsmetod som användes vid köpet.

Hemdetalj / Resulj Ramadani
Meteorgatan 42
415 63 Göteborg
Sverige

Kostar det att returnera en vara?

Returfrakten är alltid kostnadsfri.

Hur lång tid tar det att få pengarna tillbaka?

Återbetalning sker vanligtvis inom 10 arbetsdagar efter att vi mottagit och kontrollerat produkten.

4. Reklamationer & skadade produkter

Min vara är defekt eller trasig – vad gör jag?

Om du mottar en vara som är skadad, defekt eller ofullständig, kontakta oss inom 48 timmar efter leverans.
Bifoga gärna bilder på skadan så underlättar det hanteringen.

Vi erbjuder alltid en lösning som kan innebära:

  • Utbyte till en ny produkt

  • Full återbetalning

  • Annan överenskommen kompensation

Hur lång reklamationstid har jag?

Du har alltid reklamationsrätt enligt gällande lag, normalt 3 år i Sverige.

5. Produkter & sortiment

Är era produkter CE certifierade och säkra?

Ja, alla lampor och elektriska produkter är kontrollerade enligt europeiska säkerhetskrav.

Har ni garanti på produkterna?

Ja, våra produkter omfattas av 1 års garanti. Kontakta kundtjänst vid eventuella problem.

Kan färger och utseende skilja sig från bilderna?

Produktbilderna är så korrekta som möjligt, men mindre skillnader i färg kan förekomma beroende på ljus, skärm och material.

6. Kundkonto & nyhetsbrev

Behöver jag skapa ett konto för att handla?

Nej, du kan handla som gäst.

Hur avslutar jag mitt nyhetsbrev?

Längst ned i varje utskick finns en länk för att avsluta prenumerationen. Klicka där så tas du bort direkt.

7. Företag

Är ni ett svenskt företag?

Ja, vi är registrerade i Sverige.

Företagsinformation

Företagsnamn: Resulj Ramadani

Handelsnamn: Hemdetalj

E-post: support@hemdetalj.se

Telefonnummer: +46 70 187 18 30

Kontaktformulär: https://www.hemdetalj.se/pages/contact

Adress: Meteorgatan 42, Göteborg, Västra Götaland, 415 63, Sverige

Organisationsnummer: 920911-6673

Momsregistreringsnummer: SE920911667301

Öppetider kundtjänst:
Måndag - Fredag 08:00 - 16:00 
Lördag - Söndag 10:00 - 14:00
(GMT+01:00) centraleuropeisk normaltid (Stockholm)
Vi svarar inom 12 timmar.

Är fortfarande något oklart?

Om din fråga inte besvarades i FAQ:en ovan eller om du behöver ytterligare hjälp, finns vår kundsupport här för att hjälpa dig. Oavsett om det gäller din beställning, frakt, returer eller något annat.

Kontakta oss så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

Kontakta oss